Thursday 1 May 2014

# Sociologisk rap 2.0


Har lavet en musikvideo med to venner fra VierVenner A/S. Jeg har den tvivlsomme ære af at spille Henrik Dahl, men hvad gør man ikke for lidt fame. Har også været kreativ konsulent/photoshop slave, her er video'en og teksten, enjoy.




Med en lille smule, aktør, og en lille smule,
struktur
Bare en lille smule, Bare en lille smule
Bare en lille smule, Bare en lille smule
I dag er det: En togtur, og armbåndsur
Bil, slankekur, serverskur, middagslur
Det jeg snakker om det kaldes senmodernitet
Du ved
det her det er tiden med refleksivitet
Udlejring, kæmpe fejring
Tid og rum adskilt til to ting
Selvidentitet er refleksiv praksis
Sek-su-al-itet er plastisk
Ekspertsystemer, symbolske emblemer
Prøv at se mig!
For der er
Dobbelt op på hermeneutik
Hvis du kan følge den logik
Aktør struktur er ét
Syntesen fungerer fedt – JA MIG
Og hvis I vil følge mig
så viser jeg den 3. vej. Jeg sagde:
Det er min teori, den løser alt fordi
aktør, struktur de er, gensidigt afhængige
Det Tony Giddens her, i seng med Tony Blair
strukturationsteori, jeg vil ta’ mit tøj af!
Hvad sker der lige Giddens for din
reproduktion?
Den teori er fanme ik’ en revolution
Jeg ser du følger doxa som en vaskekone
Det er illusio hvis du tror, at du kan røre min trone
For jeg har alt den kapital du aldrig fik
Hestebog, pengepung, og fester med slik
Kulturelt, økonomisk, socialt hattrick
Så mellem os to har jeg den symbolske magt, ik’?
Smag, afsmag i et socialt rum
Din po-si-ti-on gør dig snotdum
Baron Giddens - Homo Academicus
Ik’ andet end klam habitus
Så mellem os er der distinktion
For jeg er fucking bomben - du er bare en klon
Samler empiri - tegner ind på et kort
“Din nabo er en Ford”
HVAD?
Mit habitus-begreb, er yderst delikat
Mit navn er Henrik Dahl, Giddens er en Mazdaaa
Det’ objektkonstruktion, når du studerer nogen
Mit navn er Henrik Dahl, jeg vil tage mit tøj af
Din teori er gal, den skabte Henrik Dahl
Hov hov hov hov hov hov hov hov du
Det var hans egen plan, med den debutroman
Jeg ka da ik' gøre for, at den er så dårlig
Bland en lille smule Skypechat
Med en lille smule Lolcat
Senmodernitet
Giv en lille smule striktrøje
Og en lille smule gameboy
Senmodernitet
Tag en lille smule Compeed
Og et lille drys Just Eat
Min nabo er en bil
Det er mig, der den nye Bourdieu
Det er mig, der den nye Bourdieu,
Jeg har taget mit tøj af
Gå nu hjem med dig Henrik
Drop det der med bøgerne
Og tag nu lige dit tøj på Henrik



PS her er den første sociologisk rap Andreas og René lavede, som jeg ikke havde noget gøre med:




No comments:

Post a Comment